Apoplexy

 他人事じゃない!磯野貴理子がなった「脳梗塞」危ない人の特徴とは?
 

脳梗塞について簡潔で要点を得た記事。

大変参考になるので、全文転載しておく。

さて、この病気、いわゆる生活習慣病である高血圧症、糖尿病、高コレステロール血症などを放置した場合に起こりやすいことは誰でも知っているはず。

後悔先に立たず。この際、医者にかかり、生活習慣病になっていないかどうかしっかりチェックを受けて欲しい。

診察や血液検査も大事だが、頚動脈エコー検査もぜひ受けて欲しいと思う。脳梗塞になる危険度が分かる大変有用な検査だ。

 
・・・引用開始
 

タレントの磯野貴理子さんが脳梗塞(のうこうそく)で倒れたというニュースが入ってきました。

脳梗塞とは、脳出血やくも膜下出血と併せて“脳卒中”と呼ばれる病気の1つになります。日本人の死因の第3位がこの脳卒中で、患者数も130万人以上いるそうです。他人事ではありませんよね?

そこで今回は、厚生労働省の情報を参考に、脳梗塞になりやすい人の特徴や、危ない前兆をまとめたいと思います。

■脳梗塞の前兆とは?

脳梗塞とはそもそも、脳の血管が一時的に詰まって脳がダメージを受け、意識不明や半身まひなどになってしまう病気です。

ただ、脳梗塞になる前にはちょっとしたサインが現れるようなので、以下に厚生労働省がまとめたチェックポイントを引用します。

□からだの片側がしびれたり、手足に力が入らない

□足がもつれて歩けない

□話したいのに、急に言葉が出なくなる

□ろれつがまわらない

□人のいうことが一時的に理解できない

□ものが二重に見える

□片眼が見えなくなったり、視界の半分が見えない

□食べ物が一時的に飲み込めない

(厚生労働省のホームページより引用)

こうした症状は5分から15分で消える場合が多いそうで、長くても24時間以内に治まると言います。思い当たる症状があるならば、病院へと足を運んだ方がいいかもしれません。

■脳梗塞になりやすい人の特徴は?

では、脳梗塞になりやすい人の特徴とは、どのようなものなのでしょうか? もちろん一概には言えない部分もあるようですが、

・ 家族や親族に脳梗塞で倒れた、もしくは亡くなった人がいる

・ お酒をたくさん飲む

・ たばこを吸っている

・ 慢性的なストレス、睡眠不足がある

・ 運動不足が続いている

・ 味の濃い食べ物を好んで食べている

・ 油っこい食べ物が好き

・ 果物や野菜を食べず、お菓子やインスタントフードをたくさん食べる

・ 脈がたまに乱れる

といった人が要注意だと言います。高血圧や脂質異常症、糖尿病、心臓病などの病気があると、脳梗塞のリスクも高まるそうです。当てはまる点の多い人は、要注意かもしれませんね。

以上、脳梗塞の前兆と、なりやすい人の特徴をまとめましたが、いかがでしたでしょうか? 一時的に体調の異変があったり、不健康な生活習慣が続いていたりする人は要注意なようです。

健康診断を待つのではなく、何かおかしいと思ったらすぐに病院に出掛けて診てもらった方が安心かもしれません。からだに悪い生活習慣があれば、ぜひとも改善に取り組んでみてくださいね。

 

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His saying is trustworthy?

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この人の言うことを信用して命を落としたら本当に馬鹿みたいと思うのは小生だけ?
コミック雑誌にまで名前を貸してお金儲けをしておられるようですが・・。
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Falling in love

 
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Nivolumab

15年間諦めなかった小野薬品 がん消滅、新免疫薬

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完全ヒト型抗 PD-1 抗体「Nivolumab(ONO-4538/BMS-936558)」
 

よく頑張った。Favipiravirと言い、この薬と言い、最近この国、いい仕事してるじゃないか。

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Favipiravir

 ファビピラビル(→WIKIPEDIA
朗報となるか。

投与例

2014年9月26日、富士フイルムはフランスでアビガン200mg錠がエボラ出血熱ウイルスに感染したフランス人女性看護師に投与されたと発表した。これはフランス政府機関より依頼を受け、日本政府と協議の上緊急対応として提供されたものである[8][9]。この女性は10月4日、無事に回復して退院した[10]。

2014年10月6日、ドイツ・フランクフルト大学病院に搬送されたウガンダ人のエボラ出血熱患者の治療のために、10月4日に「アビガン錠」が投与された[11]。

2014年10月19日、スペインのエボラ対策当局は、マドリード市内の病院で患者を看護していて二次感染し、入院治療を受けていた看護助手の体内からエボラウイルスが消えたと発表した。この看護助手に対してもファビピラビルが投与された[12]

 

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If Ebora goes through genetic change

広がるエボラ出血熱 備えは

NHK/NEWSWEB10月17日 23時00分

・・・

記事の中で

ウイルス性の出血熱に詳しい国立感染症研究所ウイルス第一部の西條政幸部長は、「医療従事者への二次感染が起こったアメリカやヨーロッパに比べると日本は流行地域との間を行き来する人の数が大幅に少ないので日本に入ってくる可能性は低いと考えられる。また、万が一入ってきたとしても、エボラ出血熱は患者の血液など体液に触れることで感染するので、衛生状態のよい日本でエボラの流行が起こる可能性は非常に低い」と指摘しています。

専門家のご意見ではあるが、過度の信用は禁物だ。

なぜか。

世界のどこかで、このウイルスが突然変異を起こしているのではないかという危惧がある。

一般に、ウイルスは突然変異を起こしやすい生命体だ。

遺伝子情報などから、突然変異を起こしても空気感染はありえないという根拠があれば良い。

しかし、もしこの突然変異が起きてしまったなら、人類は滅亡の危機に瀕するであろう。

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アメリカだけではなかった 

エボラ患者の飼い犬を殺処分、助命嘆願むなしく スペイン

【翻訳編集】AFPBB News

>西アフリカでエボラ出血熱に感染しスペインに帰国後死亡した宣教師2人の治療チームの一員だった看護師のテレサ・ロメロさん

と書いてある。

全世界に感染が拡大しているようだ。是が非でもパンデミックを阻止する必要がある。

・・・

我が家にもワンちゃんがふたりいるので、この気持ち分からないでもない。犬から人への感染が知られていないのも事実なのだろう。しかし、この動物保護団体の言い分は、あまりにも能天気ではないのかなという気がする。

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K GETS JAGUAR

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This is very interesting and should be known.

 
 
 
 
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2014年08年30日付け最新情報

【最新】福島県小児甲状腺がん患者数の推移を徹底分析!福島原発事故

2014年08月30日

2014年8月24日に公表された最新の報告書によると、福島県の小児甲状腺がん及び疑いの子供達は、3か月前…前回の89人から14人増えて合計103人になりました。

・・・

この単純な数値が一体何を明らかにしているのかが詳細に検討され数値化されている。ざっと内容を眺めてみたが、虚や誇張はないと思われるのでこちらで紹介しておく。非常に長い論文だが、最後までしっかりと熟読し、今後の参考にして頂きたい。

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My Favorite Thing(s)

 
John Coltrane 
My Favorite Things、どこかで聞いたことがあるはず・・・。そう、あすこへ行こう。
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Out of Control

エボラ熱死者、3000人突破=封じ込めのめど立たず―WHO

時事通信 9月27日(土)6時43分配信

>WHOなどは先に、対策を講じなければ11月上旬にも感染者が2万人を突破すると試算。米疾病対策センター(CDC)も、来年1月には140万人に達する恐れがあると警告している。

・・・

数か月後には患者数140万人とは! すごいことになっている。

コントロール不能ということだ。当たり前といえば当たり前、治療薬がないのだ。

唯一の救いは、このウイルスの伝搬経路が接触感染によるということ。言い換えると、厳格な患者隔離によって感染の拡大を阻止できるわけだ。但し、人の感情までは隔離できない。死の恐怖に怯えならら、当局の指示通り隔離に応じることのできる気丈な人がどれほどいるだろうか。実際、アフリカでの感染拡大の原因は、患者自身の逃亡や家族などによる秘匿だ。

何時になったら収束のめどが立つのか。そして、この殺人ウイルスを制圧できる方法とは一体何だろうか。

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Watch your back!

米国に誠意なし=甘利氏、強硬姿勢を批判―TPP

時事通信 9月26日(金)17時25分配信

 環太平洋連携協定(TPP)交渉をめぐりフロマン米通商代表部(USTR)代表と閣僚協議を行った甘利明TPP担当相は26日、ワシントンから帰国した。甘利氏は「最後の日米閣僚協議と覚悟を決めて思い切った柔軟性を示したが、米国側の誠意ある対応が見られなかったので、先に進んでいかなかった」と述べ、米国側の強硬姿勢を批判した。成田空港で記者団に語った。

・・・

我が国のためにご尽力されている甘利氏始め関係方々に心より感謝申し上げたい。僭越ながら、一言ご忠告を。背後に隙を見せぬようにくれぐれも注意されたし。

*ゴルゴ13は常に壁に背を向け、誰も背後に回れないようにしていた。

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西部邁ゼミナール

TOKYO MX西部邁ゼミナール

毎週なるべく観るようにしているのがこの番組だ。

まじめな番組を推奨しているわけではない。小生おバカ番組も好きでよく観ている。報道番組よりはずっと観る価値があると思う。特に気に入っているのが、年末年始に放送する「ガキ使」と「格付け」だ。毎年大いに楽しみにしている。

話は戻るが、今朝のゼミナールで西部氏が話していたのがoriginalityという単語の意味だ。この単語の語源originは、「源」とか「起源」とか意味だから、これに「独創性」という日本語訳を付けるのはおかしいと言うのだ。確かにそうだ。この国に自己主張を是とする個人主義が入り込んできたおかげで、こういう日本語訳が当てられたというわけだ。本来の意味からすれば、originalityとは、「原点回帰」「起源主義」とかそういった意味合いの日本語訳が当てられてしかるべきだった。

我々は今何処かに帰るとしたら何処に帰るのか。それはあまり意識に上らないが、やはり我が故郷、すなわち我がoriginなのだと彼は言う。

ふるさとは遠きにありて‐‐‐室生犀星

ふるさとは遠きにありて思ふもの

そして悲しくうたふもの

よしや

うらぶれて異土の乞食となるとても

帰るところにあるまじや・・・

望郷の念を実にうまく表現している詩だ。

果たして、我々が最期に帰るべきoriginは我が祖国日本か、それとも・・・。

 

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Autumn Leaves

 Miles Davis
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Can I bargain for it?

今回は車の紹介を聞きながら英語と海外での処世術を勉強したい。 あちらの人たちはまくしたてるようにしゃべり購入を迫ってくる。不要なものは買わないよう自己防衛が必要だ。また、アメリカでは物を買う時バーゲン(値切り)をするのがふつうだ。うまくツボにはまったり、売り手の意表を突いたりすると、かなりの割引をしてくれる。むずかしく考える必要はない。それじゃ、予算オーバーだとか、これって少しよごれてないかとか、イチャモンをつけるわけ。車も同じだ。かなりの値引きを勝ち取った時は気分も爽快だ。さあ、いろいろとイチャモンを付けて、この車の値引きにチャレンジしてみよう。

 

◇ ◇

hey welcome to this station, Road Warrior.

I am your host Grant Roberson.

now it’s not a weekend behind the work but we get hand the wheel of an exotic vehicle.

so we need you really wanna take notice.

and most importantly everyone around you is gonna do the same.

now this week we wanna grope behind the wheel of 2014 Porsche Cayman S.

now what are we really gonna do is basic it down as much as possible.

really kinda look into the new S that you get behind the exotic four wheel vehicle.

now what I love about the cayman of course it has a stylish lines like we saw on the Porsche 911 Carrera.

now that’s a vehicle that tops out over a hundred thousand dollars.

so the mimic those beautiful rats.

it isn’t really bad because you’re saving about forty thousand dollars on this typical model.

now I’ll see the sleek lines are stereotypical the profile is all Porche.

and what you gonna know when you get out on the road is it really turns heads.

there’s no way you can really get through traffic really without punch in the gas to get out peoples way.

now what the best feature is right front center that is the headlights.

these are dynamic of course basically allowing you at night as you sweep into the curves.

they’re gonna turn ahead that now really makes a difference because of course this vehicle it delivers the horsepower.

and the speed so you can’t wait for the light to lag behind you.

you really want to shine way ahead of you really sweep into that curve as you go around.

now first thing you’re gonna notice on styling cues is right here in this air induction that actually fees into the engine.

now unlike American cars are most cars on the road that had the engine in front of of course, on the Porsche you’re gonna find it right here towards the rear end.

what this does is of course it feeds the engine as a lot styling cues now a lot of vehicles that don’t have this type of caliber of course a mimic this.

but this is true operation on this vehicle.

now the one thing that it gets to take used to with the Porsche of course is the fact that you have the trunk in the front.

now what I really like on the Cayman here unlike the 911 is the ability to actually store items in the front and the back.

now you’re really wanna know what’s really under this rear hood.

now what I really wanna know is what’s under there of course but what can I put under the trunk space because I really wanna be able to get my destination with everything I could possibly won’t.

even though this vehicle is small, this vehicle actually has two trunks, one at the front and kind of little bit of area in the back that was surprising, considering this oppositely has a rear mount of engine.

now up here is your trunk, some of you may not be conditioned to only American cars,

now I own this nice key fob, you press the coarse spinning button.

and you basically gonna pop the hood on this vehicle.

what you’re gonna notice of course is the engine is missing.

now what you’re gonna find is a very modest trunk space not really even measurable.

but it holds just enough for the weekend excursion.

because again the Porsche isn’t your family hauler.

what truly is, it’s a sport automobile that has just enough to get you through the weekend.

now with all the technology and the horsepower of vehicle you think it trickle down to the key because it does look like a Porsche and it response to it but what it is not it’s a smart key system.

now even though it doesn’t have the old traditional key, it really won’t unlock the vehicle unless you press the button, you walk up to it, it’s really not gonna lock.

now we found another 911 it does have that type of system.

now what you’re gonna do with this of course once you climb inside you actually have to insert this into the dash to get it crank up.

now this is somewhat cover if you leave it in your pocket, because once you get really low to the vehicle and to the ground to get in, you won’t really have time filling in and out your pocket.

now sweep around to the back of course we talked about the cargo in the front.

and what we found at the 911 was it really wasn’t anything back here.

but surprisingly here on the Cayman you actually do have a little bit of space, again you push the coarse spinning button and you actually gonna lift the rear hatch.

now in here it’s actually a fairly carpeted area no even access to the engine here either and you gonna find the decent cargo space.

now interesting enough we’ve actually went to the store, bought a huge new ironing board and ran in right down the middle of Porsche plan a space to boot.

now horsepower is one thing but if you don’t have enough grip on the road, it really is not gonna mean anything.

now what Porsche does here is that they put 235/40 in the front and 265/40 in the back.

now these are built on a 19 inch wheel.

now if you look at of course it’s a steer typical any type of racing where you’re gonna see all gas and the operations, the brake calipers because they really won’t enhance.

that’s the vehicle is a racing automobile.

now down here in ground level because this is truly about where the vehicle is only just a mere inches from the ground.

and you’re really gonnna notice is that when you climb inside the vehicle because you’re really gonna have to do is sit down on the ground and then kinda crawl inside.

now once you’re down here of course what you’re gonna see is a dual exhaust which is thinner at the back in and really gives you that traditional Porsche type grumble.

now as you sweep around this is about the really only view you’re gonna get of the engine and even that is somewhat hard to see.

now truly of course if you’re on a Porsche “are you really gonna work on it?” probably not so pretty much all this is confined, really keep you out of the loop of no one’s back here.

now if you have the need for speed, I’ll let you gonna earn a Porsche you’re gonna have to get the S after Cayman and the other thing you’re gonna note is you’re gonna want that rear spoiler and now right here built-inside is really low but you press the button on the inside.

it’s gonna rise to occasion. Now all the thing it’s gonna give you is that distribution you’re gonna want, keep that air flow going down now put a little bit pressure down here kinda keep that rear end from wiggling.

now I would say when I do that 0 to 35.

it’s not something I really need but when you put it up of course people behind you really take notice.

now we’d look at the overall numbers, basically the Porsche is gonna measure in about 172 inches with the very short 97 inch wheelbase.

now the width is about 60 inches with the very short about 4 foot tall overall.

now the track in the back is just a hawl of water again giving that kinda pronounced rear end.

now again we’ve talked about the ground clearance it is very good low, and what you’re really notice of course is the ingress into to the vehicle.

and I’m trying to make it somewhat cool to show you how you can do it.

now what the biggest problem you’re gonna have when you get behind the wheel of Porsche like this is really keep it clean without the power you’re gonna have right now,that really is like the forefront.

now one thing you’re gonna notice with these Porsches now we drove the 911 in a few months back.

it’s a really half family style line, if you look at the profile and there’s no misunderstanding that this is a true Porsche.

but the biggest thing for me is really understanding the exotic principles of this vehicle where the air flow goes, how low it is, and even these pronounced tires so let’s dive inside and see what the vehicle offers.

now when everyone dives inside it really takes a look at the interior before but it doesn’t hurt to see all the interactions.

now what you gonna notice is cargo is a little more printable in this small vehicle.

and what you’re gonna find is little nitches kinda tuck back here, something you can’t actually look in.

if you’re not looking, there’s one on both sides and it’s kinda of deep cavern not you can put some ice in there in beverage just because it’s kinda of but this will lie in to kinda store items back here.

now I’ll let you gonna see this rear deck lid that’s gonna give you a little bit more storage.

now what you’re gonna notice right here is these little caps.

those are kinda the central fluids to the vehicle in about the access you’re really gonna have to the engine.

Now last thing to know about the storage and the cargo of course in the front and back what you’re gonna notice is about 9.7 cubic feet in the back trunk and about 5 something cubic feet in the front.

now if you add those together that’s really gonna equal kinda a modest size sedan.

so nothing really to argue about but you can actually carry things in this vehicle.

now what you climb inside the Porsche I would say if we’re looking for innovation because after all this is an 8,000 dollar plus vehicle and what you’re gonna find is it’s right here in the dash, obviously this is LCD screen.

now this is touchscreen pretty much easy to operate.

but if you’re used to other vehicles like the modeling system from GM or other Typo systems, this may be a little bit more cumbersome because there are few more buttons down below.

now as we sweep down you’re gonna notice the door climate controls these are fairly straight forward with the temperature gauges and of course the fans speed nothing really to warry about.

now down below you’re gonna see heated and cool seats on this vehicle model.

now as we sweep down a little bit further, I’ll see this is a 6 speed manual transmission stereotypical on any performance vehicle.

now down below we have couple of sport modes just like we saw on the 911.

but it doesn’t have the exhaust enhancement systems like we saw on that vehicle.

I see sport, sport plus and some tuning specific for the suspension.

now what you leave the innovations here in the center of dash and you sweep around to the gauges which obviously is gonna be the main focus you look at.

it is somewhat stereotypical old school gauges with the huge tack on right front in the center in a small speed meter to the left.

now there is an innovation in the LCD screen to the right which really gives you that information like you won’t like what do you plan on the radio, down to the information related to the vehicle.

now otherwise it’s pretty much straight forward cockpit design and really allows you not kinda hold on and get a grip as you muscle down the road.

now we’ve talked about the storage and basically it’s as just maybe equivalent to the midsize sedan when you add the front cargo and the back together.

and when you climb inside that is where the storage measure up.

because here in the center console there is just nothing really to store, it’s very low, hold the occasional coin maybe the cellphone but that’s about it in.

now as you sweep around, one thing you really can’t find are cup holders.

where are they?

now what it took was of course the teenager to find there for me because they’re right here on the dash, hence the little symbol.

now once you press that they’re gonna be tucked away and easily spring in the place.

now one thing you’ll notice is they do grip right here but once you put the item in here they really just don’t actually dive inside it actually has a lot more the cup hanging up here.

so I’d say when you’re doing 0-60(mph) trials, you may notice that the cup that’s positioned right there may fling out.

now once you fall inside the Cayman of course this is where really that sports really gonna come together.

now most noticeable in this particular model is this red interior.

now it is standard operation procedure in the kinda performance line.

“am I a big fan of it?”

maybe not, it’s too lipstick for my liking.

now one thing you’re gonna notice is it’s only 2 seater unlike the Porsche 911 that we test drove that had the 2+2 design.

really this is an only 2 occupant seats in the front.

now obviously you’re gonna be able to only take the seat back a certain distance meaning you’re not gonna able to climb into your liking and ask for a leg room is stereotypical and fairly urban form someone in my height.

now what I do like is the ability of course to position these seats really with power control and you’re gonna find those right down.

here on the side and they’re just powered typical and allowing you to get a little bit more baluster and move the seats with ease.

now we’re all here to see the back in Cayman because this is where you’re gonna find the mid mounted flat six engines.

now that comes in both the Cayman or the Cayman S with the difference really be in the litters.

now the Cayman goes with a 2.7, while the Cayman S delivers a 3.4 litter engine. Now what that equates to is really horsepower, with the basic model delivers about 275hp with the S of great about 325 hp.

now what that really means of course is the 0-60mph numbers, with the standard Cayman getting about 0-60 in 5.1 to 5.4 seconds.

now if you go with the Cayman S of course you’re gonna trim a little bit better, somewhere around 4.3 to 4.7 seconds.

now this all relates to of course the transmission you couple the engine with, and of course the fact that the Cayman is about 60 pounds lighter.

now that does for this dish and Road Warrior of test drive behind the wheel of the 2014 Porsche Cayman S.

now I’m no gear head and really don’t look for performance in any vehicle, plus typically I don’t do 0-60 I actually keep it mostly tto 35 miles an hour.

but what you’re gonna find on the Porsche is that of course it delivers the performance you expect.

but surprisingly, also delivers cargo in this vihicle that has actually trunk in the front and in the bank.

I’d like to thank you for this Road Warrior…

 

 

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G2US (ジーニアス)

 

先の記事でも紹介したが、土気の某ご夫妻宅で催されたパーティーにアーティストとして招待されたのが彼、高谷秀司氏だ。独特なキャラの持ち主で、ひとりで(?)会場を盛り上げてくれるエンターティナー。来月ベルギーで予定されている招待公演が待ち遠しいとのこと。ギター演奏の途中で能楽が入り混じる面白いコンサートだった。

*画面向かって右手のギタリストが高谷秀司氏

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Yasuto Ohara Super Jazz Trio

 

土気にお住まいの、とあるご夫妻に時々お酒の席にご招待頂いている。いろいろと口実を設けては宴会を催してくださるのだが、毎回期待を裏切らない企画をされるので、大変楽しみなパーティーだ。日本を代表するジャズピアニストである大原保人氏と奥様も、毎回招待を受けている常連さんのひとり。前回の忘年会(だったと思う)では見事なピアノ演奏を聞かせてくれた。現在千葉市(*注)在住で、「エイティー ワン クラブ」というジャズクラブを経営されている。今年もモントレージャズフェスティバルに参加されるとのこと。是非ともこのお店でジャズを聴きながらマッタリとした夜を過ごしてみたいと思う。楽しみがまた一つ増えた。

*注;大網白里町と書いたが千葉市の間違い。大網白里町在住は高谷秀司氏。

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Tour2014 in Hokkaido

 

9日土曜に羽田を出発。千歳行の飛行機は全く揺れず、台風の影響はゼロ。快適な空の旅だった。とは言っても、飛行時間はたったの1時間半だが。

空港からはJR北海道で移動し、札幌市内のホテルへ。

夜はもちろんサッポロビールをトコトン飲む。その後、例によってカラオケ店へ。

翌日洞爺湖まで車で移動。途中大雨が降ったが道中だったので全く気にならなかった。

洞爺湖には3泊を予定。ここのホテルは2回目の利用。サービスといい、出される逸品料理といい、文句なし。大満足の3日間だった。来年夏もここに決定。

洞爺湖到着後最初に訪れたのが有珠山。ここは以前に来たことがなかった。

 
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有珠山
娘#2の作品
ちょうど台風が北海道西沖に最接近していた時
 
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熊牧場
これも娘#2の作品。
小生は左腕の神経痛のためダウン。
 

釣果は乏しかったがかなり盛り上がった!

釣り初日

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噴火湾(1)
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噴火湾(2)
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 噴火湾(3)
 

釣り2日目。

場所を移動して大物に再挑戦。

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噴火湾(4)
 
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噴火湾(5)
 
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噴火湾(6)
突然ぞうきんを引っかけたような重い手応えがあり、引き揚げてみると・・
 
洞爺湖には前回遊びに行った。中島に渡り鹿に餌をやる。ついでに群れている魚にも同じ餌を与えてみたが、こっちの餌付けの方が面白い。
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ホテルの窓からの絶景
 
夏休み最後の日は函館で過ごす
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函館(1)
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函館(2)
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Summer vacation is coming

数日前から風邪気味で、微熱、関節痛、寒気がありややダウン気味。

明日から北海道。休暇中台風とともに移動することになるが、今週末と来週水曜あたりは晴れそうだ。釣りにいけるかな・・。

この記事取り挙げているマスメディアは、ネットでは産経新聞だけ。あとはスルー。朝日は当たり前としても、他のマスメディアはなんで沈黙してるんだろう?

医者も、不意に切りつけられても対処できるように、体を鍛えておく必要がありそうだ。世も末だナ。

 
 
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